22 november 2009

Jag ska köpa bil!!! Vad härligt det känns att bilen var lika fin som på korten och vår resa till huvudstaden inte var helt i onödan. Nu får ni alla lära er att känna igen en silvrig opel astra och vinka när jag kommer :) Inte lika lätt som med min gula megane coupé.

Det som var mest nervigt var när vi skulle provköra bilen igår. Vi fick bilsäljarens kort med telefonnummer ifall vi inte skulle hitta tillbaka. -Viss skillnad i trafiken mot här i Karlstad, men vi kom allt rätt trots att det var jag som fick köra tillbaka. :)

Inatt har vi sovit 11h och det var inte helt fel. Vi satt på tågstationen igår i över 1h och bara softade, var så himlans trötta efter bara 4h timmars sömn natten innan. Tåget hem gick 19.15 så när jag hade skrivit under alla papper hos bilfirman hade vi 6h kvar i Stockholm. Vi mötte Olas föräldrar och åt himmelsk god asiatisk/mongolisk buffé innan vi strosade i affärer. Orkade med 3 st, Åhléns, designtorget och en klädaffär sen var vi för trötta. Hittade iaf en julklapp och lite saker till nya huset.

Nu blir det ugnstekt falukorv med hemlagat potatismos! (m klimpar, det du syrran!! hi hi )

Inga kommentarer: