2 januari 2011

nyårsafton

För första gången på jättelänge var det inte smällkallt på nyår. Den kylan har vi haft under hela december istället. Där vi var låg temperaturen på nollan och en stund så regnade det ute??!

Vi bjöds på en utsökt 3 rätters meny, i klass med en fin restaurang -bra jobbat Emil!!
Till förrätt var det skagentoast.
Huvudrätten bestod av stekt oxfile, potatiskaka (himlans god!!) kantareller och pricken över i:et var såsen.
Efterrätten var vaniljpanacotta draperad av hallonsås i fina cocktailglas.
Rätta mig om något var fel, Emil!!

Så nu ska vi inhandla cocktailglas och göra panacottor här på Ängen.!

Det är himlans skönt att det är en extra dag ledigt, för igår gjorde vi inte mycket. Kom upp runt 14 tiden och tog en promenad med båda katterna. Promenaden blev inte lång men det var kul att de ville vara ute och busa lite i snön. Under december månad har deras utevistelse bestått i att gå ut vid farstun för att gå runt husknuten och in i kattluckan igen. Och från att ha varit mer ute än inne så förstår ni att vi har två tickande bomber här hemma, fulla av energi.
Vi har sett 3 filmer under denna ledighet, 2 kanonbra och en mindre bra :) Inception var ingen Lindafilm men det borde jag ha förstått när den har fått betyget 9.0 på imdb. Däremot var ice age 3 och edge of darkness otroligt roliga och mystiska flmer.


Lite smått panik blev det när jag märkte att jag inte fick upp dragkedjan
i sidan på denna klänning som jag tänkt ha på mig under nyår.
Det var för tight under brösten.

Inga kommentarer: