10 januari 2011

Idag efter jobbet åkte jag till sjukhuset och för första gången la jag märke till att det stod förlossning på skyltarna. iiiihhh det är nära nu... :)
Vi var på ett infomöte som 2 barnmorskor höll i och det kändes väldigt bra efteråt. De hade gjort ett bildspel (powerpoint presentation) med en massa bilder från förlossningsavdelningen och pratade runtom själva förlossningen. Döm om min förvåning när mitt ex dyker upp på flera av korten med sin familj. På informationen kände vi 3 andra par, så nu märks det att förlossningen närmar sig för oss alla.

Sen åkte jag och Ola ut till Maxi för att storhandla. Gick till en hylla där vi aldrig har varit förut, nämligen blöjhyllan..!! Lyckades botanisera lite i blöjdjungeln och köpte ett paket new born, sen ett paket för 3-6kg, amningskupor, tvättservetter och våtservetter. Så nu har vi bunkrat upp här hemma. Ska bli kul att få hem skötbordet som för tillfället står i källaren i Hynboholm då pappa målar om det. Det kommer bli så vackert, vitt och med ljusgråa hyllplan under. -Tack snälla pappa för all tid du lägger ner i källaren med det!!

Inga kommentarer: