28 januari 2011

Härliga fredag

Idag är jag ledig igen och det känns lovely! Det är en annorlunda trötthet som sluter sig kring kroppen efter en arbetsdag. Jag tror jag kan jämföra den lite med hur utbrända personer känner sig, fast jag kanske är ute på djupt vatten när jag skriver så eftersom jag inte har en aning om vad de går igenom. Jag är inte trött i huvudet som jag annars kan känna efter en lång arbetsdag, jag är heller inte trött fysiskt i kroppen då jag mest försöker ta det lite lugnt på jobbet. Däremot är jag psykiskt trött på ett sätt jag aldrig har känt tidigare. Jag är så utmattad rent psykiskt att när jag får lugn och ro omkring (oftast i bilen hem) känner jag hur tårarna spränger bakom ögonen och det känns som en lättnad när jag får gråta ut dom. Jag har och har haft en väldigt fin graviditet och jag kan nog t o m skriva en lätt graviditet oxå men nu börjar det ta på mina krafter.

Därför är jag lyckligt lottad som endast har arbetat 3 dagar denna vecka och nu på måndag kommer jag göra min sista arbetsdag på läääääääääääääääänge. Jag har städat ur min låda och tagit bort alla lappar där mitt namn har stått och ersatt dom med Karolinas. Det som är kvar är att ta hem alla mina ytterkläder och lämna även den platsen till Karolina -vemodigt!!

Nu ska jag göra något som jag verkligen längtar efter, att bara skrota runt här hemma i mina mysisar i tystnaden :)

Inga kommentarer: