9 januari 2011

Det är himlans synd att det inte går att samla ihop och spara energi och sovtimmar och plocka fram vid senare tillfällen. Efter dom här 4 lediga dagarna så har jag sparat ihop en hel vecka med extra sömn. :) Vi har sovit 12h varje natt och sen har vi legat kvar i sängen och pratat/spelat mobilspel i flera timmar så klockan har lätt blivit 12 innan vi har pallrat oss upp ur sängen. Men det har varit så sköna avkopplande dagar tillsammans!

Inatt har jag vaknat 2 gånger med andan i halsen innan jag har fattat att det var snö som rasat ner från taket. Jag är uppvuxen i ett enplanshus med knapp någon lutning alls på taket så jag är inte van ljudet från snöras. Kommer ihåg förra vintern vad rädd jag var innan Ola hann förklara vad det var som jag hade hört. Idag har vi (Ola) varit upp på taket till boden samt till farstun och skottat av all snö. Den har verkligen blivit tung nu efter allt regnande igår kväll och plusgrader. Usch det är nästan som vår ute fast 2 månader för tidigt... Nu är Ola och svärfar på väg ut till landet för att skotta av det taket, de lär vara svettiga när de kommer hem igen. Tungt men bra kroppsarbete får dom idag!

Inga kommentarer: