5 januari 2011

ja se det snöar...

Jag är en av få som vill att det ska fortsätta snöa, gärna flera dagar med stora snöflingor. Igår var en riktigt mysig dag -stora flingor och bara några plusgrader. Synd bara att jag inte orkar vara ute och busa med barnen i snön, jag ser deras lycka i ögonen och härligt röda kinder har de när de kommer in..! När man har flyttat ut till landet som vi har gjort så kräver man inte att det ska vara plogat på samma sätt som om man bodde inne i stan. Så därför blev jag väldigt förvånad när plogbilen kom från Forshaga hållet igår kväll 22.30 och efterlämnade en gigantisk vall som jag fick ta sats över imorse :)

Nu är jag hemma och mellanlandar efter jobb och innan ytterligare ett besök hos vår barnmorska. Idag får vi se om bebisen har lagt sig tillrätta, den kanske t o m har fixerat sig??! Imöra är det exakt 1 ynka liten månad kvar tills BF. men mycket kan hända innan och efter dess.... :)

Nu har vi tagit helgen och är lediga 4 hela dagar!! -känns helt ok :)

Inga kommentarer: