4 januari 2011

prenumerationskrångel

Jag har precis haft ett underligt telefonsamtal med prenumerationsavdelningen på tidningen Topp Hälsa. Förra veckan fick jag nämligen ett nummer ifrån dom som jag inte hade beställt. Och jag har hört mig för lite försiktigt i min omgivning om det är någon som har gett mig en prenumeration i julklapp utan att ha nämnt det för mig. Men jag har bara fått som svar, Nej. Så jag ringde och ville reda upp detta så jag inte får någon ovälkommen faktura nerdimpnas i brevlådan.

Men när jag gav dom mitt prenumerationsnummer så fick hon upp en Josefine i Östersund som prenumerant. Öhh aha men vi provar på min adress då. Och likväl där blev hon kopplad till min namne Josefine. Både hon i luren och jag var frågande hur jag kunde få en tidning när jag inte ens finns med i deras register?! Slutade med att hon villrådig kunde inte göra något och jag skulle höra av mig om jag får deras februari nummer. Men prenumerationen är betald av stackars Josefine som säkert inte har fått någon tidning än.

Inga kommentarer: