26 januari 2011

Komma i tid

Att det ska vara så svårt för mig att styra upp dagen så jag inte behöver stressa i slutändan. Jag har varit ledig hela dagen, vilket har varit otroligt skönt för mig och min kropp. Men det bästa av allt var att jag sov en hel natt med bara ett enda ynka toalettbesök och inga värkar i kroppen. Sen har jag även hunnit med att sova middag i hela 2h -helt otroligt!!

Men nu sitter jag och äter lite mat och klockan är redan halv 4. Tänkte åka kvart över 4 till barnmorskan för att hämta en TENS apparat som vi har beställt. Och sen vidare till veterinären för en slutkoll med Isa och hennes öra. Håll nu tummarna att all svamp är borta och att vi kan tvätta bort det feta i pälsen runt örat istället för att fortsätta med feta örondroppar. Men innan jag åker måste jag som vanligt göra tusen saker och därför känner jag att tiden börjar bli lite extra tight för mig. Inte nog med det så märkte jag för en stund sen att Isa måste ha gått ut igenom kattluckan, för jag hittar henne inte någonstans. Hoppas nu bara att hon inte är ute så länge utan kommer in snart igen så jag kan stänga luckan. Vore annars typiskt!

Är det vanligt att man känner ett illamående i slutet av graviditeten när man äter mat ?? Jag får i mig 2 blodpudding skivor och sen mår jag bara illa. Numera äter jag för jag vet att jag måste äta så vår lilla Ängel får den näring h*n behöver.

Nu blir det Linda mot klockan....

Inga kommentarer: