19 januari 2011

bm besök

Idag har jag varit flexledig och det har varit väldigt behövligt och skönt! Så det gjorde inte så mycket att jag inte kunde sova inatt eftersom jag kunde sova länge imorse. Vaknade nämligen vid 01 -tiden av att vår lilla Ängel var väldigt aktiv inne i magen. Jag har läst att i slutet av en graviditet så räcker det med att känna bebisen ca 1 gång per dag eftersom det är så trångt åt honom. Men det märker jag inget utav. Vår Ängel är väldigt aktiv fortfarande, det hickas och bökas runt dygnet runt, så plats finns det iaf!

Har varit hos barnmorskan idag och hon kunde konstatera att mina värden var mycket fina samt att bebisen verkar må bra. Hon kände hur h*n låg med huvudet nedåt men h*n har ännu inte fixerat sig utan är rörlig, vilket jag känner. Vi skrev även ett förlossningsbrev där det står hur jag känner inför en förlossning och vad jag vill ha för smärtlindring osv. Det känns otroligt viktigt att ha med ett sånt brev till förlossningen, då jag inte vet hur mycket jag orkar prata när det väl är dags.

Sen fick jag även trevligt besök av en gammal arbetskamrat, Ida!! Vi fikade och pratade gamla minnen -tack för fikastunden :)

Inga kommentarer: