12 januari 2011

allmänt illamående

Idag vet jag inte hur jag mår, känner mig lätt illamående.
Det kan antingen bero på att:
- jag varit ute med barnen en stund idag, fysiskt jobbigt.
- jag är hungrig.
- magsjukan florerar i huset.

De två förstnämnda alternativen försöker jag nu råda bot på med rast och lite fruktintag. Och jag hoppas verkligen det släpper så jag inte har åkt på det sistnämnda... Men chansen är stor då 2 barn på 2 olika avdelningar spydde/bajsade ner sig igår under deras vistelse här....

Ska vila så jag orkar åka till föräldrautbildningen i eftermiddag. Idag är det sista träffen innan vi får barn sen kommer det bli mammaträffar! Jag tassar runt på små nålar och är fullt medveten om att jag kan få värkar när som helst. Jag har aldrig känt efter så här ofta hur jag mår och hur min kropp beter sig som jag gör nu. Hela tiden så har jag förlossning i huvudet.

--KRAM--

Inga kommentarer: