15 januari 2011

viktuppgång

79,6kg. Smaka på den siffran. Så mycket väger jag nu och jag är i vecka 38. Det dröjer nog inte många dagar förrän jag kommer bryta 80kg vallen. Isåfall så har jag gått från en 6a först
passerat 7an först och sen även fått se en 8a först på vågen.
Men så länge vår ängel mår bra och jag mår bra så bryr jag mig inte om vad som står på vågen. Det är bara nu som jag får och kan äta riktig god mat och andra onyttigheter. Snart kommer det bli förändring på det men jag kommer inte kämpa för att gå ner i vikt utan det får ta den tid det tar. Huvudsaken är att jag mår bra och vår nya familjemedlem oxå gör det!! Sen är jag fullt medveten om att en graviditet kommer lämna vissa spår efter sig på kroppen men jag är förundrad och stolt över vad mycket min kropp har klarat av. Men för det tänker jag inte nöja mig med att det inte går att bli snygg igen efter en graviditet utan det får kosta lite svett och tårar.




Detta med vikten har blivit ett STORT problem, för vad tar man på sig när man är så här stor? Har ni sett barbamamma med kläder på? Nej och det finns en anledning till det... För tillfället så strosar jag runt i mysbyxor, leggings och klänningar men även jag har börjat längta efter jeans och vilken tröja som helst. Vill inte behöva tänka på om den täcker hela magen eller om glipan kommer om jag inte har ett linne under. Däremot har jag inte köpt så mycket gravidkläder utan jag kan fortfarande ha mina vanliga kläder om jag bara har ett långt linne under.


Vad gör ni som är icke gravida en lördag kväll som denna??

Inga kommentarer: