31 december 2010

Sista dagen för år 2010 och den mjukstartade vi rejält. Efter en rejäl sovmorron så bjöd jag Ola på frukost på sängen och sen kickade vi inte igång dagen förrän runt halv 2. Det blir så när vi båda har fått nya mobiler och framförallt jag ska lära mig en helt ny mobil samt tänka i nya banor. Så nu är även jag medlem i Android familjen :)

Igår slutade jag tidigt och mötte upp mamma och pappa för att fixa lite ärenden. Vi började med att åka till Deje där de ska ha en väldigt bra garnaffär. Mamma ska nämligen virka en babyfilt till oss!! Jag som älskar rosa skulle jättegärna vilja att hon virkade en ljusrosa filt men då kommer alla tro att det är en tjej, rent spontant. Så istället valde jag ett ljusblått garn med inslag av andra färger. Personligen har jag inga problem med blåa kläder på en tjej men rosa kläder på en kille känns inte helt ok.

Väl hemma passade jag på att mysa tillsammans med Samurai. Vi gjorde eld i öppna spisen och sen invigde jag vår nya fåtölj med en korsordstidning. Satt där när Ola kom hem med fulla bolagskassar. Att besöka bolaget dagen innan nyårsafton är inte så rutinerat men han tyckte det var ovanligt fullt på hyllorna ändå. -vilket räddade vår nyårsskål :)

Samurai framför brasan igår kväll


Ikväll åker vi till goa vänner och firar in det nya året. Detta år behöver vi inte köra sten, sax, påse eller fundera vem som kör av oss två och inte behöver vi sitta i världens längsta taxikö heller. Men nästa år då är det jag som vill dricka vin och baileys. mmm saknar verkligen baileysen...

GOTT NYTT ÅR !!!

Inga kommentarer: