3 december 2010

Julemat

Sill, köttbullar, janssons, lite julskinka, lax i mängder det är vad jag ska äta ikväll...! Mmm ser riktigt fram emot årets första julbord som ska intas på Terassen i Mariebergsskogen. Alla kollegor i Nors skolområde är bjudna och det ska bli mysigt att träffa sina andra kollegor. Det inträffar inte så ofta, några gånger per år endast.

Så idag har jag bråttom hem för jag ska hinna med en eftermiddagsvila, plocka undan, duscha och hitta något att ha på mig till kvällen. Allt detta för imorgon får vi förmiddagbesök av min faster och farbror som inte har hälsat på oss än i huset. Då blir det att gå upp lite tidigare än vanligt för jag ska baka en mjuk kanelkaka oxå.

Men först ska det avnjutas sill ikväll och 2 ½h arbete återstår innan jag tar helgen!! :)

Inga kommentarer: