26 december 2010

God fortsättning

och jag hoppas ni alla har haft en riktig mysig jul med allt vad det innebär!! Själv har jag haft en väldigt lugn och underbar jul med inga måsten utan bara en massa ledig tid att umgås med min underbara släkt! -Tack för allt-

I år var jag inställd på att inte ha någon julgran men kvällen innan julafton ordnade vi en liten minigran som passade perfekt att ha mellan spisen och tv bänken. Ola sågade och borrade till en egen julgransfot som passade i vår kruka medan jag klädde granen. Vi insåg ganska snabbt att vår vanliga ljusslinga med extra många ljus i skulle dominera och ta över hela vår pyttelilla julgran så därför har vi inga ljus i den. Visst är den söt?! Samurai var med under tiden som jag klädde den och lekte lite med de röda julgranskulorna men annars så har katterna inte visat något större intresse för den.


Det har varit helt underbart att ha varit ledig så länge och bara låtit kroppen hämta ny energi och vilat upp sig ordentligt. Jag var ju hemma och sjuk måndag - torsdag och de dagarna orkade jag inte göra mycket vettigt på utan sov mest hela tiden. Idag tog jag de sista tabletterna på min pencillin kur. Det har varit 6 stora tabletter dagligen som jag har tagit och helst på fastande mage då jag annars blev illamående av dom. Inte helt lätt att planera när jag ska äta och när jag då måste ta tabletterna -skönt att slippa det nu iaf.

Jag och Ola har fått så grymt mycket och fina julklappar i år. Tack än en gång för de fina presenterna! Jag saknade oerhört mycket farmor och farfar under julafton, det var väldigt tomt utan er.. Men jag tycker ni tog ett klokt beslut och jag hoppas vi kan ses inom en snar framtid!

Inga kommentarer: