22 december 2010

Godmorron eller go natt?!

Jag vet inte vad som passar bäst att skriva, go morron eller go natt??!! Pling och jag vaknade som vanligt 03.00 inatt och kunde inte somna om. Förstår inte varför jag vaknar då men har mina aningar... Googlar jag på gravid och sömnsvårigheter så får jag säkert fram att det är vanligt och helt i sin ordning som allt annat har varit när jag har googlat på skumma saker. Att vara gravid är desamma som nu är allt ok, glöm bort det du tyckte var normalt förut nu är det andra regler som gäller...

Så nu har jag krupit ner under filten i soffan och har två underbart goa vörtsmörgåsar framför mig och på dom ost! När jag kom ner i köket trodde jag att vi hade glömt släcka någon lampa igår kväll för det var så ljust. Men det var fullmånen som lös så skarpt, mysigt! Såna här nätter behöver man ingen utebelysning när man bor på landet, det räcker med månen och stjärnorna.

Nej detta går inte klockan är snart 5 och jag har varit vaken i 2 timmar. Är det kroppens sätt att vänja sig vad som komma skall eller??! Jag som aldrig har haft svårt för att sova kan verkligen förstå hur frustrerande det måste vara att ligga så här varje natt för att sen inse att man kommer vara dödstrött på jobbet dagen efter.

Inga kommentarer: