8 december 2010

shopping

Enda sättet att spara pengar är att undvika Bergvik och stans alla affärer. Det är galet farligt att åka till olika affärer efter jobbet för då är det så mycket jag hittar som jag bara vill ha. Annars så reflekterar jag inte ens över att jag saknar vissa saker, saker som jag saknar när jag ser dom i affären.

Idag hade jag lite to dos att uträtta efter jobbet. Jag började min tur på våxnäs och Barnens hus. Där hämtade jag ut en gratis babybox med information, värdekuponger, new born blöjor, våtservetter och en blöjhink. Väl där hittade jag en korg full med enkla byxor nersänkta till 20kr paret -rena fyndet!! Så jag hittade 5st i olika färger och storlekar.


Såklart i färger som jag anser en kille och en tjej kan bära.

Sen hade de ta 3 bodies för 99kr. Och även här hittade jag 3st som jag gillade. Köpte två i strl 50 och den andra i strl 56. Funderar starkt på att packa ner den blåa valtröjan i BB-väskan när det är dags att förbereda en sådan.


Sen fortsatte jag in till stan där jag hittade 3 julklappar till min kära sambo. Jag fick lite idéer för några veckor sedan och nu äntligen hittade jag det jag har letat efter. Så nu kan jag bocka av en på min inköpslista inför julen. Sen stod jag emot impulsen att köpa ett jättefint armband som bara skrek -köp mig, köp mig!! Det hade varit väldigt fint till julfesten på lördag kväll men jag var stark och gick mot bilen... :) Vad härligt det kändes att åka ut ur garaget med en is - och snöfri bil... :)


Inga kommentarer: