23 december 2010

dan före doppardan

Hur har ni det hos er, har ni lyckats skapa någon julstämning?? Vi har precis slagit in alla julklapparna framför öppna spisen och druckit lite glögg. Här hemma snurrar det ingen julmusik i bakgrunden utan det är Lady Gaga istället!! Jag har väldigt svårt att förstå att imorgon är det självaste julafton. Hela december månad har gått så fort, mycket tack vare att det händer stora saker i magen. Denna månad har jag inte tänkt så mycket på julen utan det har varit bebisens utveckling och planering inför födseln i februari istället, så jul har lixom hamnat lite i skymundan i år.

Snart är det dags att klä våran riktiga julgran oxå!! Jag trodde vi skulle bli julgranslösa i år men i sista minuten så skaffade vi oss en liten äkta julgran. Tänkte först ha en riktigt minijulgran som skulle stå i en stor kruka på golvet men de var inga fina som jag såg så istället blir det en liten, stor julgran. :)
Så nu har jag tagit in våra jullådor ifrån boden och den ska kläs. :) Spännande å se hur katterna reagerar på att vi hänger leksaker i deras höjd.

Var in till stan idag och köpte den sista julklappen. Det gick fort för vi visste precis vad vi ville ha för något. Sen lunchade vi tillsammans. Jag beställde en 150g hamburgare med pommes och jag blev själv förvånad när jag lyckades äta upp hela min gigantiska portion! Annars brukar jag ha svårt att få i mig en vanlig 90g hamburgertallrik. :)

Ha en mysig uppesittarkväll *KRAM*

Inga kommentarer: