7 december 2010

Isa

Nu har Isa slutat med sin medicin och det är ju förväl! I början var hon jätteduktig och svalde tabletten utan några större protester. Men sen lärde hon sig att det var inte så vidare gott och började krångla alltmer. Då började vi gömma tabletten i räkost på fingret och i början märkte hon ingeting utan slickade i sig medicin och ost -jättepraktiskt! Men sen efter några gånger räkost på fingret så pluppade tabletten ut. Det är en smart katttjej som vi har här hemma. Men nu äntligen efter 2 veckors medicinering, morgon och kväll så är hon frisk och vanliga Isa igen! Och hon får även lov till att gå ut, fast det är varken hon eller Samurai så värst pigga på då det är ovanligt kallt ute för att bara vara december månad.


En av nackdelarna som vi märker nu är att båda katterna har glömt bort kattluckan då den har varit stängd för utgång i 2 veckor. Så nu sitter de vid dörren och Samurai krafsar på ytterdörren när han vill ut i 2 minuter för att sen springa in genom kattluckan. Sen dröjer det inte länge förrän han ska ut igen och det blir ett fasligt spring på mig och Ola för att släppa ut honom.

Nu myser jag framför brasan med en uppmicrad miniportion spaghetti och köttfärssås. Jag har inte träffat på någon som inte tycker om den maten, mmm det är ju så gott! Märker att jag äter mycket mer nu än för bara några veckor sedan. Bebisen är större och kräver mer mat/näring ifrån mig, mina portioner är bra möe större än Olas. Jag och svärmor var hos barnmorskan igår och hon mätte magen och vi fick alla lyssna på hjärtat. Allt såg och hörde bra ut vilket känns som en lättnad för mig. Nu i slutskedet av graviditeten ska vi börja träffas varannan vecka istället för var tredje. Idag gick jag in i vecka 32.

Inga kommentarer: