20 december 2010

sjuk

Det är bara att inse att jag är sjuk och bör inte göra något annat än att vila. Men jag har så svårt för att acceptera det och vill göra så mycket men jag känner ju själv att jag inte orkar. Jag har nu ringt och sjukanmält mig hela veckan ända fram till julafton. Var inte riktigt vad jag hade räknat med men min kropp gjorde nog slut på all energi förra veckan när jag trotsade min förkylning och jobbade ändå. Nu går jag på pencillin och tar kortison nässpray men änsålänge lyser effekterna med sin frånvaro...

Idag tänker jag vara en duktig hemmafru och underlätta för min sambo. Tömde precis diskmaskinen (Olas jobb annars) och nu sitter jag och vilar efter det ansträngande verket. Oj oj det kommer bli en lång dag detta, det känner jag redan.

Igår kväll ägnade jag och Ola oss åt lite målarkonst... :)



33 + 6 eller vad säger ni om att imöra går jag in i vecka 34. Scary är min enda kommentar!!!

Inga kommentarer: