13 december 2010

förkyld :(

Vi har haft en toppenhelg tillsammans men idag måndag går jag verkligen på halvfart. Jag har dragit på mig höstens (läs vinterns) första förkylning. Vet inte riktigt när den kom men igår kväll var jag rejält snorig och ögonen värkte. Det är såna här dagar som jag önskade att jag hade ett par fina glasögon så jag slapp peta in linserna. Kan tänka mig att när jag blir ammande mamma mitt i natten och sovande mamma mitt på dagen så kan det vara bra med ett par schyssta glasögon.!

Jag kämpar mig igenom arbetsdagen med julpysslande ihop med barnen. Idag tillverkar vi olika slags snögubbar medan min kollega har bakat pepparkakor tillsammans med barnen. I bakgrunden snurrar en julskiva så vi kommer in i en julstämning. Det är ju självaste Lucia dagen idag!! Såg ni något Lucia firande imorse eller ska ni iväg till någon kyrka ikväll??

Inga kommentarer: