4 oktober 2009

Vad tycks??

Ja vad tycks om mina förändringar här inne på bloggen?? Det är perfekt att ha en sambo som pratar lika bra svenska som dataspråket :) Jag idésprutade och hans uppgift var att se till så datorn presterade så som jag ville ha det. Inte helt klart ännu men på god väg... Bilden är tagen från vår sommarstuga i Strömstad i somras under en vacker sommarkväll!

Idag är det kanelbullens dag och jag hoppas att ni som jag har ätit en eller flera kanelbullar?! Idag hade vi stämt träff med säljaren av huset som vi har köpt och mamma fick följa med och se vårt nya hem för första gången. När det var visning låg hon ju nedbäddad i sängen och har därför inte sett vårt hem ännu. Men så idag fick hon iaf se mer än bilderna vi har. Vi fick svar på alla våra frågor och så gick vi igenom praktiska ting. Jag är glad över att vi har köpt ett så nytt hus då allt fungerar av sig själv, alla maskiner är nya och han som enda ägare känner till allt med huset.
Sen presenterade han oss för vår närmsta granne och jag fick följa med och se hans nybyggda stall!! Han har själv 3 hästar och hyr sen ut boxarna, för närvarande hade han 13 hästar inhysta, en box var ledig. :) Erbjöd mig att få rida hans hästar då det ibland inte finns tid till det osv. verkade jättesnäll! Stort plus om grannarna är schyssta då det inte finns så många på landet...

Men ack vad snorkallt det är ute idag! usch vi har nu myst under vår underbara varma filt och först nu har jag fått upp värmen igen. Dags att rota fram vinterjackan och riktigt tjocka vantar...

Snart kan jag värma mig i detta underbara badkar! Känns inte helt fel att ha ett tokfräscht badrum med bubbelbadkar på övervåningen samt ett lika tokfräscht badrum med dusch på nedervåningen!!

Inga kommentarer: