12 oktober 2009

Skräckfylld resa

Idag gjorde jag något som jag verkligen hatar, något jag har ångest inför. Ni tycker säkert att jag är jättelarvig men jag börjar nästan kallsvettas varje gång jag åker in i en biltvätt. Usch håller mig gärna därifrån och har genomlidit 3st automatiska biltvättar i hela mitt 28 åriga liv. Säg något som jag inte inbillar mig om när jag sitter där och ser borstarna komma emot mig och jag sitter helt försvarslöst inspärrad i bilen.

Däremot är det helt underbart att slippa tvätta bilen själv och särskilt nu när det börjar bli kallt ute. Skulle inte dröja många svabbtag med svampen förrän mina fingrar är alldeles bortdomnade. Så jag skänkte en fin tanke till min svärfar som bjöd mig på denna biltvätt trots att jag fick tårar av korkad panikrädsla väl inne i hallen. Den blev verkligen ren och fin, vilket den inte var tidigare :)

Inga kommentarer: