14 oktober 2009

Alla vet att taxi chaufförer kör efter egna hastigheter, fartgränserna gäller inte för dom. Ofta som jag har en taxibil i röva när jag kör i Karlstad och de kör inte så bensinsnålt heller med många inbromsningar. Därför kändes det så gött när jag såg en MCcop som hade stannat en taxi bil idag, nämner inte vilket bolag som kommer få en saftig räkning... Visst de kör många mil och säkert samma sträckor ett otal gånger per dag men de får ändå inte köra fortare än vi andra. Skadeglädjen är den enda sanna glädjen sägs det ju! :)

Idag fick jag känna på hur det är att köra en bil med något under motorhuven!! Lånade Olas bil och det är en speciell känsla att köra den... Kör inte fortare än vad jag gör med min megane men jag kommer snabbare upp i rätt hastighet. När jag kommer på påfarten så trycks mitt huvud in i nackstödet och jag susar ut på motorvägen i 90 och i stereon spelas disturbed. Oxå bara något jag lyssnar på när jag sitter i Olas bil, hör lixom ihop :)

kJam

Inga kommentarer: