30 oktober 2009

Efter mycket stretchning igår kväll så vaknade jag väldigt mjuk i kroppen trots gårdagens tunga kroppsarbete. Vid 17 började jag hjälpa svärföräldrarna att gräva bort all jord inklusive rötter som låg kvar efter att en grävmaskin hade grävt upp deras döda häck tidigare i höst. Då var vi 3st men strax efter kom Ola och sen även 2 grannar och då gick det undan. Vi var 4 som grävde och 2 som hela tiden tömde våra skottkärror. Vid 19 tiden var det break för korv och den smakade väldigt gott! Sen pausade jag när killarna gick ut och fortsatte med det lilla som var kvar. De såg ut som dödgrävare där de stod ute i mörkret och grävde :)
Trodde jag skulle vara öm i ryggen idag men känner inte alls så mycket. Invigde min bäddvärmare igår kväll för jag frös efter en kväll ute och det var inte helt fel! Så nu blir det nog bäddvärmare varje kväll hela vintern long. Stackars Ola som tycker jag blir för varm då för att gosa me :)

Inga kommentarer: