27 oktober 2009

Idag har jag och några kollegor haft äran att lyssna på en kanonföreläsning! Platsen var aula Magna och ämnet var HBT som står för Homosexualitet, Bisexualitet och Transvestit. De som var förelästare var Claes Schmidt eller Sara Lund som han oxå hette (transvestit) samt Lotta Signahl (bisexuell). De verkligen bjöd på sig själva, berättade flera episoder från sitt privatliv samt pratade mer allvarligt kring detta känsliga ämne. Flera gånger kändes det som jag satt och lyssnade på två stå upp komiker -så bra var dom!! :) Hann även med några värderingsövningar där jag fick mig några tankeställningar. Varför tycker jag så? Tycker jag verkligen så! Varför kan inte dom göra så? Ja en riktigt bra föreläsning för en gång skull!

Nu är jag tillbaka på jobbet och har ätit fisk, potatis och en underbar kall sås till det. Snart ska vi ha planering så denna dag känns väldigt konstig. :) Det som var mest intressant att få reda på när vi kom tillbaka till jobbet var om vår lilla tjej som gör sin sista inskolningsvecka hos oss hade kunnat sova. Det var första gången för henne att sova med oss och det visade sig hade gått jättebra! *roligt*

Idag är min pappa på väg hem från sin låånga skönt varma semester i soliga Florida. Jises vad fort de här 6 veckorna har gått som han har varit borta. Men så har vi haft väldigt mycket att göra oxå, det har inte varit vilka 6 veckor som helst heller... Precis idag om en månad så har vi haft möte med säljaren på banken och fått alla nycklar till vårt nya hus!!! Kan fortfarande inte begripa att jag ska bli husägare till ett sånt nytt och tokfräscht hus! Men det känns bra och inte lika vemodigt att packa och lämna skåre... Ska börja packa i nästa vecka, så då börjar det hända saker på hemmafronten oxå! Spännande.

*KRAMELI*

Inga kommentarer: