29 oktober 2009

This is it!

Vad ska jag skriva om Michael Jacksons film, This is it?! Jag vet inte om jag kan kalla den dokumentär eller inte, men film är det ju heller inte... Jag som är en gammal Michael Jackson fan sen barndomen tyckte dokumentären var jättebra med mycket memories. Satt mest med ett leende på läpparna samtidigt som jag tyckte alltihopa var väldigt tragiskt. Så mycket som de måste ha repat och lagt ner hela sitt liv på och så går han och dör och det blir ingen turné. Kan det bli mer tragiskt än så??

Det som var tråkigt var att jag fick ingen känsla av att jag kom MJ närmare efter att jag har sett denna dokumentär. Han blev aldrig intervjuad utan det var hela tiden dansare och/eller producenter bakom konserten som dök upp framför mikrofonen. Så är man inget större fan av MJ så tycker jag att man kan vänta till jul då den släpps på DVD. Dokumentären bygger ju på repmaterial inför vad som kunde ha blivit sommarens största turné men som istället blev material till en 90minuters film.

Så mycket tid och kärlek som MJ måste ha lagt ner i det han tog sig för att göra kan jag inte ens uppskatta. Han verkade vara en perfektionist som kunde alla sina låtar och ville ha det exakt på sitt vis. Det berättade han på ett väldigt ödmjukt sätt inför sina medarbetare, iaf det som visades igår :)

Jag är glad att jag såg den igår. Fast jag måste medge att det kändes väldigt konstigt att sitta i biostolar och digga till musik :) Kan tänka mig att syster yster t o m grät en skvätt, eller??!!

Inga kommentarer: