10 oktober 2009

Städdag

har vi på vårat område idag och vilken kanondag de har lyckats pricka in -härligt höstväder!! Ja idag har jag klippt ner en mängd buskar och rensat bort lupiner som lyckats komma in i våra rabatter vid kvartershuset. Som tur är så la vi på markväv förra året så det är ganska lätt att få upp rötterna och allt. Sen efter fikat så försvann all energi och vi stod och tölade med våra grannar innan vi kilade hem och fortsatte här hemma i vår egna trädgård.

Jag började kratta pillöv, vilket är en hel del...
Och Ola började gräva upp ett betongfundament som vårt parasoll har suttit fast i på baksidan. Den ska ju vi ha med till nästa hus så det var bara att gräva upp den. Visade sig vara större än vad vi anade från början...




Ja ni ser vilken klump som vi tillslut lyckades baxa upp på gräsmattan, denna ska nu med i flytten. Märkte att bilerna vart lite suddiga, ja ja blir så ibland lr gör inget som mina barn på avdelningen brukar säga när något har hänt, t.ex. spillt ut ett mjölkglas.

Nu ska jag göra mig iordning för det bjuds på sopplunch i kvartershuset och det kommer nog gå fort att göra mig iordning idag. För jag har nämligen glömt min sminkväska på jobbets toa sen jag gjorde mig iordning igår efter jobbet. Typiskt, typiskt!! Så jag har inget smink hemma, inte ens en ynka mascara... känns rätt naket men jag känner inte för att åka till jobbet för att hämta neccesären heller så det är bara att gilla läget. :)

Inga kommentarer: