12 oktober 2009

Det är många som säger -ja men det är bara en katt på ett underlåtande sätt. Visst en katt är en katt och kan aldrig bli en hund, där håller jag med. Men det finns många olika sorters katter likväl som alla dom har olika personlighet.
Vi måste ha en sagolik tur för våra bägge 2 katter är helt otroligt sällskapliga. Kan ta gårdagens incident som exempel.
Jag går och duschar och ser genom vårt genomskinliga draperi att Samurai sätter sig på toalett stolen i badrummet. När jag har duschat klart och drar bort draperiet så börjar han jama en gång och sen en gång till. Sen hoppar han upp på handfatet och vill buffa mig i ansiktet så jag får bråttom och sveper handduken om mig och går fram till honom. Till följd att han tar framtassarna på min mage på handduken och vill komma upp i min famn, så jag hjälper honom upp och så går jag in till Ola som har kojsat. Tänkte att där kan jag släppa av honom så får jag göra mig iordning. Men när jag lägger mig ner på sängen så lägger han sig gott tillrätta på rygg och börjar åma sig på min mage. Det roliga är att han somnar där och jag får inse att antingen måste jag butta ner honom på sängen och då kommer han garanterat gå därifrån på en gång eller så får jag acceptera läget och somna i handduken. Jag valde alternativ nr2 då jag inte har mage att butta ner honom på sängen så Ola får lägga täcket över mig och handduken och sen ligger vi där alla 3 tätt ihop och myser.

Det är Lycka!

Inga kommentarer: