10 november 2010

vinterns första snö!

9 november kom vinterns första snö i år och det bara fortsätter att snöa!! Antingen kan det komma snö och då rejält för att få stanna kvar ett tag eller så kan det kvitta och fortsätta vara barmark och höst. Tyvärr visar väderprognoserna att det är plusgrader på G och då känns det inte lika roligt nu när det är så grant ute.

Idag direkt vid frukosten började barnen prata om allt de skulle göra när de kom ut så vi beslöt oss för att klä på oss ordentligt för att kunna vara ute en lååång stund. Termobyxor på, vinterkängor på samt tjocka tröjan så långt gick det bra men sen när jag skulle knyta kängorna kände jag vad osmidig jag har blivit. Herregud vad långt det börjar bli ner till golvet och varmt är det hela tiden. Väl ute busade jag med barnen och åkte pulka men vart har min kondis tagit vägen??! Nu märks det tydligt att jag bär på någon mer som stjäl både plats och energi. Jag är väldigt glad över att jag endast har fått en fin bebismage men hur kommer jag se ut och kunna ta mig fram om ytterligare några veckor?! Ordet smidig har försvunnit i min vokabulär men jag hoppas det kommer tillbaka lagom till våren 2011.

Ta fram barnet och gå ut i snön och pulsa lite, känn hur leendet kommer smygandes på läpparna! Sluta tänk vad jobbigt allt blev, vilken tid det tar i trafiken. Varva ner och njut av den fina vita snön istället. Mitt tips för dagen!

Inga kommentarer: