18 november 2010

HLR Kurs o kattstatus

Jag önskade mina arbetskollegor trevlig helg idag när jag åkte från jobbet. För imorgon ska jag iväg på en Hjärt-och Lungräddarkurs under hela dagen. Det kommer nog bli en hektisk dag med mycket viktiga praktiska övningar som vi ska gå igenom. Jag är otroligt glad över att inget allvarligt har hänt under de 6 åren som jag har varit färdig förskollärare och arbetat inom yrket. Jag vet inte hur jag kommer reagera om någon drabbades av andnöd eller svimmade -hoppas bara att jag kan bibehålla mitt lugn och tänka realistiskt. Jag är väldigt glad över att kontinuerligt kunna gå på HLR kurser genom jobbet och särskilt nu när jag ska bli mamma och ha ansvaret över ett nytt liv.

Den glädjande nyheten idag är att när jag kom in genom dörren och började packa upp matvaror så hörde jag skrap i trappan. Ner kommer Isa med stora bekymmer (hon har fortfarande tratten på sig). Hon har sovit i sängen ända sen vi kom hem i måndags kväll från veterinären. Vi har matat henne med sitt torrfoder i sängen och medicinerat henne där. Under dagarna har underbara svärmor varit förbi för att titta till henne, mata henne och vara lite sällskap åt henne. Usch det har inte alls varit kul att åka iväg till jobbet när jag inte riktigt vet hur hon mår. Men detta var första friskhetstecknet ifrån Isas sida. Självklart fick hon god blötmat av mig när hon kom ner till köket och hon åt upp allt med en glupskhet jag aldrig har sett hos henne förut. Hör till saken var att jag satt på golvet och matade henne med en sked -lite bortskämd måste man bli när man måste gå runt med en otymplig tratt runt huvudet. Eller hur?!

Inga kommentarer: