18 november 2010

Barnmorskan

Igår var jag hos barnmorskan på ett rutinbesök och jag fick återigen lyssna på bebisens hjärta. Slutar inte att förundras över vad människan har uppfunnit! Allt såg bra ut och jag följer den "normala" kurvan över utvecklingen. Vi pratade lite förlossning oxå och jag fick med mig en broschyr från landstinget med allmän information. *Vart parkerar man? *Vart vänder jag mig när det är dags? *Patienthotellet, hur det fungerar osv... Dagen BF närmar sig med stormsteg och när vattnet går och värkarna kommer såpass snabbt inpå så det är dags att åka in till sjukhuset så vill jag inte behöva tveka om vart vi ska åka osv....
Ny tid bokades in när jag har kommit till vecka 31, alltså om bara 3 veckor...

Idag efter jobbet ska jag ha utvecklingssamtal nr 2. Alltid skönt att få sina samtal avklarade i god tid innan julen knackar på dörren. I år kommer jag ha tillsammans 5st samtal så snart är hälften avklarade! :) Det är första året som jag är ute i så god tid, börjar ha samtal redan i november men mycket är ju för jag vet inte riktigt hur jag kommer må i december månad.. Änsålänge mår jag bra och Vår Ängel är väldigt aktiv nattetid -vilket är mindre mysigt när jag vill sova :) Igår natt 04.30 vaknade jag av en mängd buffar och knuffar. Ola var oxå vaken så jag tog hans hand så han oxå fick känna och där låg vi i mörkret mitt i natten kändes det som och kände bebisen prata med oss. *myspys*

Inga kommentarer: