17 november 2010

Blutsaft

Min kamera la av nu på morronen så jag bifogar en bild från min google sökning som visar vad jag shotar varje morgon. (dåligt bild, i know!)


Eftersom jag har blivit så trött, vilket är vanligt i slutet av graviditeten (dåliga järnvärden) så började jag dricka blutsaft. Varje morron tar jag alltså en shot bestående av olika örter, vitaminer och självklart järn. Den luktar vidrigt och jag har hört från flera att det är jättesvårt att få ner innehållet så jag kände mig väldigt skeptisk till om jag skulle fixa detta. Började med att bara doppa tungan och det smakar precis som det luktar men inte alls så mycket. Det är inte gott men det är inte heller skunk och vad gör man inte för sitt lilla pyre i magen?! Alternativet är ju att börja med järntabletter men jag har inte hört någon som mår bra efter dom, illamående och problem med hård mage. Så jag är glad om det räcker med att bara dricka blutsaft för att få upp mina järnvärden.

Inga kommentarer: