15 november 2010

Fars dag

Igår var det fars dag och jag hoppas ni alla hade möjlighet att fira antigen genom att ge bort någon present eller bara få en stund tillsammans med era pappor. Kom ihåg att det inte är presenterna som är det viktiga utan det är tiden man ger varandra!

Jag och Ola åkte först till hans föräldrar för mysigt scones fika och hemmagjord marmelad. Sen fortsatte vi till mina föräldrar där vi bjöds på äkta julefika med julekakor och lussekatter. Så nu har jag ätit 3 lussekatter hittills i år. Räknade ut att det är första advent om 2 veckor, blev förvånad för jag trodde det var 3 helger kvar. Så nu ska det planeras bak och julpyssel i huvudet :)

Nästa år är det första gången som Ola kommer bli firad på Fars dag!! Den tanken slog mig igår när vi låg i sängen. Då kommer jag och X ordna god frukost i köket för att sen gå upp och väcka Ola. Såna saker kommer bli så mysiga och viktiga att ta tillvara på, familjemys! Jag längtar mer och mer tills dess vi blir 3 i familjen men samtidigt som jag även inser att förlossningen oxå närmar sig, vilket känns jobbigt. Det börjar märkas att jag har gått 28 hela veckor (idag) kroppen blir tyngre, det är bökigare att vända på sig i sängen, jag vill gärna stödja upp magen när jag ligger på sidan i sängen, börjar göra ont i ljumskarna, blir andfådd och flåsar bara jag står upp och pratar (bebisen trycker nu på lungorna), känner sig helt enkelt allmänt osmidig. Men så är jag ju oxå gravid! :)

Inga kommentarer: