13 november 2010

Skrotardag

Förra helgen åkte jag på en förkylning som jag har försökt bota under veckan med sömn, sömn och åter mera sömn varje natt. Men igår kväll kände jag hur trött jag var och det var ingen idé att försöka hålla sig vaken ens under idol. Så tidigt har jag aldrig somnat en fredag förut. Så inatt har jag sovit i 13(!!) timmar -helt otroligt, kan inte komma ihåg när jag gjorde det senast. Men det är ju ett starkt tecken på att min kropp skrek efter sömn.

Så idag är det en äkta skrotardag här hemma hos oss och det är så härligt att ha det ibland! Idag har jag planterat ljung och enris i en kruka ute på farstun. Sen har jag börjat i en ny bok men den somnade jag med i soffan. Jag försöker lyssna på min kropp nu när jag är gravid och för tillfället skriker den vila.

Idag kände Samurai för första gången bebisen i magen :) Han låg på min mage i soffan och tvättade sig när h*n gjorde en spark. Det var så roligt för jag låg och tittade på Samurai under tiden och såg hur han stannade upp i tvättandet och vände sig om när sparken kom. Hi hi han måste ju undra vad det var för något!

Min vinterljung

Inga kommentarer: