26 november 2010

Klädshopping

Jag trodde aldrig, aldrig att jag skulle lyckas hitta en klänning att ha på mig till julfesten med Olas jobb. Vi är bjudna till Dömle herrgård fre - lör om 2 veckor, samma ställe som vi var på förra året med hans jobb. Då hade jag en underbar svart axelbandslös klänning och jag kände mig väldigt fin och fick även många komplimanger över klänningen. Men i år har mina tankar mest varit negativa då jag känner mig hopplös tjock vissa dagar. Men så gick jag igenom Bergvik och in på en affär där jag aldrig har varit förut, Espirit. Och där bara hängde min klänning, dock aningens dyr men kan jag ha den på julfesten, julafton samt nyår så är det helt ok. Kruxet är att jag får inte bli så mycket större för då kan det bli tight under bysten. Men brukar inte magen bli större neråt i slutet av graviditeten, då bebisen lägger sig tillrätta eller, rätta mig om jag har fel?!

Ska mannekänga för Ola ikväll och senare kanske det kommer några bilder på klänningen. Hittade även 1 par tights (mycket bra byxor för gravida), 2 tröjor samt 3 par trosor. Denna shopping var betydligt roligare att betala än Isas veterinärkostnad i onsdag...

Dagen på Bergvik avslutades med en knallorange saftblandare som drog igång när jag betalade inne på Maxi. För första gången var det min tur att vinna i deras lotteri!! Och vinsten var en pastasås -jippie!! :)

Inga kommentarer: