23 november 2010

Idag är jag hemma från jobbet och ska så vara även imorgon. Många tankar har flugit omkring i mitt huvud sen igår eftermiddag då jag var med om något riktigt otrevligt. Jag blev varse om hur fort ens liv och andras liv kan förstöras på bara någon sekund. Jag har aldrig varit med om någon bilolycka eller ens fått parkeringsböter trots att jag kör flera mil varje dag till och från jobbet men igår höll jag på och köra ihjäl en person. Fick reda på imorse att det var någon annan bilist som inte hade lika stor tur som jag hade och hann stanna innan, utan körde på honom och han dog av sviterna. Jag lider verkligen med den andra bilisten och kan bara ana hur han/hon mår idag utifrån hur jag mår. Däremot så var det inte bilistens fel och det hade inte varit mitt fel heller om jag hade kört på honom men det mildrar inte så mycket när man vet att mannen ifråga dog av påkörningen. Det ord jag kan beskriva hela förloppet med är ren och skär idioti för man korsar inte motorvägen i rusningstrafik efter mörkrets intågande i svarta kläder. Det säger ju sig själv att det kan inte sluta bra...

Olyckan jag pratar om går att läsa i dagens tidning. Här en artikel från VF.

http://www.vf.se/nyheter/karlstad/49-aring-man-avled-efter-att-blivit-pakord-pa-e18

Inga kommentarer: