27 november 2010

Gomorron

Gomorron sköna lördag!! Jag har smugit upp och duschat och sitter nu med en riktig underbar go´ frukost bestående av fil och vörtbröd. Mmmm finns det något godare bröd än vörtbröd med russin i?!!

Idag ska vi dra på oss skrotarkläderna för att börja göra iordning vårt blivande barnrum. Först måste vi tömma hela rummet och sen ska vi slipa ner kanten till bården som är på tapeterna. Det är all underarbete vi har tänkt göra då tapetseringen är väldigt fint gjord! Sen är det dags för Ola att måla. Vi har köpt en provburk så vi först ska se hur det blir så det kanske blir ett besök in till stuvbutiken senare för att inhandla den stora färgburken.

Först de utlovade bilderna på min nya klänning.



Det är många som har påpekat att jag har en väldigt liten och fin mage för att ha gått så långt i graviditeten. Det är så svårt för mig att veta hur "stor" och hur "liten" man kan vara för att vara inne i v29+5 och därför ska det bli så spännande och kul att gå på föräldraträffen som startar i december.
Men trots att jag äter som en skogsarbetare (de äter mycket lr?!) så har jag endast gått upp 7kg från min startvikt. Men jag kan tänka mig att det är de sista veckorna som kroppen går upp mest i vikt, eller tänker jag galet??

Inga kommentarer: