22 november 2010

Flyttarhelg

Den här helgen har vi tillägnat mormors nya lägenhet och våran säng. Så där har ni förklaringen till varför jag har lyst med min frånvaro här inne på bloggen, men nu är det måndag och vardagsrutinerna kommer tillbaka.

Lördag morron gick det första flyttlasset av mormors alla möbler och banankartonger. Hon flyttar från Viken till Haga så det är inte så långt som tur är. Vi var 7st som hjälptes åt och allt flöt på riktigt fint. Det går så ju så smidigt bara man är några stycken så blir det inte så farligt. Så på lördag och söndag hann vi med
* måla om sovrummet
* flytta alla saker/möbler
* diska all porslin
* ställa iordning möbler
* plocka upp alla kartonger (förutom 2st)

Så igår kom mormor förbi på fika och inspektion och jag tror hon blev nöjd med vårt arbete. Sen förstår jag om det är mycket tankar inombords som snurrar men jag hoppas verkligen att hon kommer känna sig hemma i sin nya fina lägenhet och att hon kommer trivas i Haga!!

Jag och Ola stupade i säng och sov 12h natt mellan lördag och söndag. Men sen var vi fit for fight igen :) Jag har dock inte burit något eller målat utan jag har istället plockat upp banankartonger och lastat i och ur diskmaskinen, så ingen blir orolig... :)


Titta vad som har hänt med min novemberkaktus som jag fick av
svärmor förra julen i en julgrupp. Jag sparade den och har haft tålamod
med den och nu får jag se resultatet -äntligen!!

Inga kommentarer: