19 november 2010

HLR utbildning

Nu är jag hemma efter en intensiv kursdag med HLR utbildning. Vi fick lära oss och öva på dockor samt varandra vad vi ska göra
*när ett barn/vuxen sätter något i halsen
* när ett barn/vuxen inte andas
* när ett barn/vuxen inte andas och vi inte känner någon puls
* vid förgiftning
* vid allergichock
* blödning

Det jag hoppas innerligt är att jag kan behålla mitt lugn som jag även skrev igår om något händer. Att kunna tänka rationellt är verkligen A o O och kan vara skillnaden på liv och död. Usch ja, jag hoppas verkligen inte att jag får uppleva något scenarium då jag måste använda mina kunskaper i Hjärt -och Lungräddning.

Nu ska jag sällskapa med Isa som fortfarande är väldigt hängig och jag tycker inte hon verkar så mycket bättre än i måndags när vi åkte in till veterinären. Det är inte alls roligt att se henne dålig och utan ork till att göra något mer än att sova i sängen eller där vi lägger henne. Men vi tvättar såret varje kväll och ger henne medicin 2 gånger per dag och jag hoppas verkligen det kommer hjälpa henne och att veterinären tycker det ser bra ut på onsdag när vi ska tillbaka till Solstadens djurklinik.

Sen ska jag möta upp Ola så ska vi gå ut och käka innan det är dags för Idol ikväll!

Ha det gott!

Inga kommentarer: