6 november 2010

6e november...

Idag är det den 6e november och det är exakt 3 månader kvar till BF (beräknad födsel). Tre månader som känns som en lååång tid särskilt med tanke på att det är mörka, tråkiga november, sen december iofs som kommer gå fort men sen kommer ytterligare en mellanmånad, januari. Fast när jag tänker på att jag snart är i v30 så känns BF väldigt nära. Jag har nu gått 2/3 av hela min graviditet och jag mår änsålänge väldigt bra! Lite mer trött än vanligt men det kan jag ta! För tillfället händer det inte så mycket i mitt liv, jag jobbar och när jag kommer hem så blir det mycket vila för att orka med veckorna. Jag har tänkt försöka arbeta heltid året ut iaf och hoppas att jag kommer få fortsätta må så här bra även de sista veckorna.

Jag har börjat känt av lite smärta i ljumskarna, antar det är foglossning(?) Men blir det inte värre så är det ingen fara. Annars är jag mäkta förvånad och imponerad av min annars dåliga rygg att den inte har börjat säga ifrån men jag är glad så länge den orkar bära upp 2 liv.

Nu i helgen ska jag ta ur min navelpiercing då det börjar bli trångt i naveln för den. För min navel börjar nämligen komma ut (ser helskumt ut) och då trycker den på piercingen vilket inte känns så skönt. Jag har köpt en gummistav som är böjlig så den ska jag förhoppningsvis kunna ha tiden ut. Risken är annars väldigt stor att om jag inte har någon piercing i naveln så läker hålet igen och då kommer Linda inte göra om proceduren nere hos Eddie.......


Idag har vi hjälpt mormor att packa porslin och bära ner möbler som skulle slängas (det gjorde Ola och svärfar). Det är 2 veckor kvar tills hon ska flytta till ny lägenhet i Haga. Kommer bli skönt och mer praktiskt för henne att slippa trappan i sin gamla lägenhet i Viken.

Ha en mysig lördagskväll!

Inga kommentarer: