23 september 2010

Vintern på intågande??

Imorse när jag backade ut bilen från vår uppfart så märkte jag vinterns andra tecken. Nämligen någon hade kört ner snökäppar längs med diket inför snöplogningen till vintern.. Vet inte vad jag tycker om det..? Det är helt ok att det är höst ute, mörkret har kommit på kvällarna, jag kan tända levande ljus och mysa mer, löven yr och börjar lägga sig på grusvägen och mina tunna vantar används. Men snökäppar -det betyder ju att snö vankas och ännu mer kyla med det... Änsålänge vill jag njuta av hösten och inte se några vinter tecken..




Det första vintertecknet upplevde jag igår morse. Jag kom ut på morgonen och skulle dra bort daggen från sidorutan på bilen med handen som alltid men det gick inte för det satt fast..! Första morgonen det är "is" på rutan och som alltid har man inte vinterrustat bilen i tid. Ingen skrapa och inget cd -fodral som annars brukar duga i nödfall. Utan istället fick jag ta min kalender och använda det hårda fodralet som skrapa. Hur kallt vi hade?? Jo det var minus 1.5 grad...

Inga kommentarer: