15 september 2010

ul - ultraljud!

Jag må skriva äntligen är det 15e september i almanackan..! Idag är det en stor dag för mig och Ola och lilla krabaten i magen. Det är ca 6 veckor sedan vi såg h*n senast så det ska bli otroligt spännande att idag åka till sjukhuset igen och få gå på ett ultraljud!! Det blir vårt 3e och jag är väldigt glad, tacksam över att jag har fått chansen att få följa utvecklingen som har skett i magen från gång till gång -allt blir så mycket fantastiskare och verkligare då.

Första gången var h*n 1.6cm och förra gången var h*n hela 5.9cm och gjorde en massa hopp i magen, som om h*n hade hicka :) Det ska bli kul å se hur stor h*n är nu och vad h*n pysslar med där inne. För än så länge har jag inte känt något som påminner mig om att jag bär på ett liv, still waiting som sagt.

Vi har beslutat oss för att inte ta reda på könet som annars är vanligt att göra vid detta UL. Jag är otroligt nyfiken men jag vill suga på karamellen tills det är dags och inte börja planera något innan.

Återkommer.... :)

Inga kommentarer: