16 september 2010

Ultraljud

Igår parkerade jag på kvarnberget och tog en skön promenix till sjukhuset i höstsolen. Gäller att ta tillvara på alla tillfällen att njuta av solens strålar känner jag. Väl framme mötte jag Ola och vi gick vana den blå gatan bort till ultraljudet. Väl där märkte vi att de hade bytt plats på en tavla och anslagstavlan, så ofta har vi varit där :)

Den stora skillnaden på detta ultraljudet och de två andra var att nu såg man tydligt olika kroppsdelar som, foten, handen, ansiktet, hjärtats delar osv. Parveln i magen är numera ca 20 cm lång och beräknad födsel är den 6e februari..! Så på måndag har jag gått 20 fullgångna veckor och passerar då halva tiden, helt otroligt :)
Det mest fantastiska som jag tyckte var när jag fick se en fot på skärmen. Den dök upp underifrån och jag såg tydligt en liten bebisfot med tår. Så sött!! :)
Sen dök det även upp en alien på skärmen, vet inte vart h*n kom ifrån :) Det var när vi fick se ansiktet framifrån och med svarta hål istället för klara fina ögon så blev det lätt en alien look a like -scary.

Allt såg fint ut. Alla kroppsdelar var på plats och satt där de skulle, hjärtats 4 delar såg oxå fint ut och det är allt som betyder för mig!




Så otroligt nyfiken är jag på dig som ligger i min mage för tillfället. Det enda jag har att titta på är denna bild, som jag tar fram flera gånger per dag och bara tittar på... Trots att du inte är hos oss ännu så betyder du väldigt mycket och jag kan redan idag säga att jag kommer göra allt för dig och ditt bästa, vårt lilla mirakel!

Inga kommentarer: