17 september 2010

Fredagsmys

Ute råder det riktigt höst väder med smatter på fönsterrutorna så jag sitter inne i soffan och har tänt en brasa. Ska bara göra lite mat så blir det fredagsmys sen!

Denna vecka har gått otroligt snabbt mycket tack vare 2 stängningsdagar som inledde veckan och sen har jag haft 3 tidiga dagar! Men det har varit skönt då det händer mycket på min avdelning just nu. De senaste 3 veckorna har vi haft bravida gubbar hos oss som har borrat i väggar, dragit nya rör i alla rum, satt upp element, installerat ny värmepump så det har varit ett lätt kaos kan jag milt säga. Idag körde en lastväxlare in på gården och dumpade en container kort efteråt kom en stor borrmaskin som ska borra hål inför bergvärmen. Så vi kunde inte alls vara ute på gården, hmmm vi tar en promenad istället och gick upp till lekparken, sa vi. Vi är väldigt flexibla, har mycket tålamod men ändå tar det på orken att hela tiden behöva tänka om och behöva rätta sig efter byggubbarna som oxå tar mycket hänsyn i sitt arbete jämtemot oss...
Nu hoppas jag att de sätter upp skyddsstängsel och avgränsar området där de ska borra så vi kan gå ut på gården som vanligt till veckan -annars blir det olidligt. Men vi knorrar inte utan kämpar på. Kan tillägga att vi mitt i detta har haft 3 inskolningar men gud vad vi fixar utan att chefen får reda på hur vi har det. Kvinnofälla eller???

Nu är det helg och det känns väldigt bra iaf! Ola är uppe i Norrland hela helgen så jag är ensam hemma. Det bästa med att vara ensam hemma är att jag kan ta bägge täckena och sova under två täcken på nätterna, tillsammans med Samurai thi hi :)

Inga kommentarer: