19 september 2010

Vilket underbart söndags väder vi har haft idag. Jag och Samurai nickade till i solstolen ute och sov i 1h. Gäller verkligen att passa på och vara ute när det bjuds på sol och blå himmel :) Sen sprutmålade jag klart den lilla gungstolen. Första lagret målade jag för hand med pensel men det var väldigt svårt att få det snyggt utan synliga penseldrag, då det är många och korta rundstavar. Så därför köpte jag sprayfärg och fortsatte att spraya och det var mycket, mycket lättare. Vad tycks om resultatet??

Förr:


Nu:

Har även köpt en klar grön färg så jag ska måla en schablon stjärna på ryggstödet för att liva upp den lite. Är väldigt nöjd själv och den kommer bli jättesöt i barnrummet!!

Nu sitter jag och äter kassler - och champinjon gryta med spaghetti. Det har blivit en storfavorit hos mig och så enkelt att göra. Förut när jag stod vid spisen så kom en katt in genom kattluckan och jamade långt ner i halsen. Förstod direkt vad som var på G. Släppte allt i händerna och lyfte ut Isa med mus i munnen och stängde kattluckan för inpassering. Idag hade jag tur att jag var hemma när hon kom in med bytet, så hon fick ha picknick ute istället.. :)

Inga kommentarer: