22 september 2010

bubbel i magen

Jag har lyst med min frånvaro i några dagar vilket har berott på långa dagar på jobbet samt mys med min sambo som var borta hela helgen.. Men nu måste jag berätta att jag har passerat halvtid i min graviditet, vilket jag gjorde i måndags. Det har blivit byte av dag, förut gick jag in i en ny vecka på onsdagar men nu är det måndagar. :)

Det största som hittills har hänt är att jag har börjat känna "rörelser" i magen!! Jippie äntligen då jag har väntat på detta :) Det är många kvällar jag har lagt mig lite tidigare bara för att hinna varva ner ordentligt och verkligen känna efter om jag känner något. Men så i onsdags, kvällen efter ultraljudet kände jag hur det "bubblade" till inuti mig. Inte sånt där oroligt bubbel i magen utan något helt annat som jag aldrig har känt förut. Förstod på en gång att just då kände jag bebisen!!! Sen hände det inget mer den kvällen utan kvällen därpå kom det två sådana "bubbel" när jag låg i sängen på rygg. Sen dess har jag känt något nästan varje kväll och igår kände jag även mitt på dan när jag låg på vilan med barnen på jobbet!! *Grym känsla*

Nästa som händer är att det tilltar i styrka och "bubblet" blir sparkar som även Ola kan känna. Men igår på vilan hade jag handen på magen och jag kunde då känna när "bubblet" kom. Så Ola kan nog oxå känna nu, gäller att ha tålamod bara.. :)

Inga kommentarer: