26 september 2010

Gravidtankar och symtom

Igår kväll tog Ola lite magbilder på mig. Veckorna går så fort så ofta glömmer vi bort att föreviga magen de olika veckorna.. bättring måste ske då en graviditet kanske är once in a life som jag går igenom... Imorgon har jag iaf gått 21 fullgångna veckor.. känns fortfarande skrämmande men inte vad som kommer efter förlossningen utan allt som händer med mig och min kropp fram till och med förlossningen. Där är mina tankar just nu.

Jag har fått kramp två nätter på kort tid nu och bad Ola söka om det har med graviditeten att göra. Och visst så var det mer vanligt att få kramp då man är gravid. I fredags när jag lutade mig fram i bilen för att nå något på golvet så fick jag en äcklig sur uppstötning i munnen. Och det visade sig oxå vara vanligt när man är gravid då livmodern trycker på de inre organen och mamman får lättare uppstötning samt halsbränna. Det är rätt läskigt att allt som händer nu med min kropp som jag inte är van vid kan jag lätt härleda till graviditeten. Och jag känner att detta är bara början. Det är nu som barnet i min mage börjar kräva plats och det resulterar i olika symtom för mig. Läskigt tycker jag och samtidigt skrämmande då jag inte alls vet vad som komma skall i höst...

Igår kväll kände iaf Ola de första sparkarna!!! Det var magiskt!!! Jag har ju känt vårt lilla mirakel i snart 2 veckor men igår var det första gången som Ola kände något när han låg med handen på min mage :) Nu dröjer det väl inte länge förrän de riktiga sparkarna kommer och allt som det medför...

Inga kommentarer: