2 september 2010

Kattluckans existens...

Vi har kattlucka och det fungerar jättebra hos oss! Det är en vanlig så i princip kan alla katter och andra djur komma in till oss... Det har varit en incident för bara någon vecka sedan när Isa kom in med en fågel och började äta upp den på vardagsrumsgolvet. Som tur va så var Ola hemma då och kunde överblicka det hela, rättare sagt filma när hon sliter den stackars fågeln i stycken -mycket fräscht..!

Men så idag när jag kom hem så märkte jag att det var väldigt mycket gräs på köksgolvet och eftersom jag var sist hemifrån imorse så la jag skulden på katterna, men tyckte det var väldigt konstigt att de drar in gräs. Vid en närmare titt så såg jag intorkat blodspår på golvet samt en brunhög bredvid med något mindre mysigt innehåll. Det var bara att hämta ajax flaskan och disktrasan och börja gnugga bort resterna efter en tydligen mumsig måltid.
Bägge katterna var hemma och bägge åt mat när jag var i köket så jag har ingen aning om vem som har haft kalas, men det lutar åt jägarIsa :)

Så på en väldigt kort tid så har det varit otillåtna kalas här inne. Så det kanske är dags att ta sig en funderare på kattluckans vara eller icke vara eller så kan vi stänga någon dörr så de bara får vara i tvättstugan.... Ja mysigt är det ju inte :(

Inga kommentarer: