26 september 2010

Makrillar

Idag åkte jag och pappa ut med båten för att dra upp de stora höstmakrillarna. Det blåste lite och var kallt så Ola valde att vara kvar i stugan med mamma och Iris. Pappa har en perfekt fiskeoverall att dra på sig medan jag fick leta fram varma kläder här i stugan. Vilket alltid resulterar i en maskerad känsla efteråt :) Men huvudsaken är att jag inte fryser, ute på havet är det ingen som känner mig ändå så det spelar ju ingen roll... Det är en väldigt skön känsla här i sommarstugan när man kan skrota runt i myskläder och slänga ihop håret i en tofs och bara få må gott.

Vi var ute i 3 ½ timme och då när sillen tog slut kände vi att det var helt ok att dra upp en sista gång och åka hemåt. T.o.m. pappa klagade på att hans fingrar var stelfrusna och det säger ganska möe om hur blött/kallt det var... Det var en både rolig och givande fisketur då vi kom hem med 20st stora och fina makrillar!! Vissa gånger hann vi bara ner med krokarna innan det var dags att dra upp igen med makrill på! Sånt är kul :)

Nu är det bryggupptagning samt båtupptagning som pågår här. Jag ligger inne på soffan i värmen och slappar då jag är väldigt trött efter mat och fisking.

Hoppas ni alla har en skön helg och söndag?!!

Inga kommentarer: