1 november 2011

1 november

oj oj vad jag velar. Mitt stora problem idag är vad jag ska göra av med dagen... Ska vi vara hemma och bara leka/busa?? Eller ska vi åka in till stan?? Ola erbjöd sig att ses efter jobbet och det skulle ju passa bra då Emilia inte kan bli lämnad själv utanför en provhytt. hmmm jag vet inte...Skulle behöva få tag på ett par byxor just nu sitter inga bra längre och att inhandla byxor är bland det svårast jag vet så därför brukar jag alltid dra på det :(

Men idag är det iaf 1 november och det är dagen då jag inte får bita på mina naglar längre.... Det är framförallt två händelser som har gjort att jag har bestämt detta!
Nr 1 syrran kommer snart och därför skulle det vara extra kul att för en gångs skull kunna ha fina naglar :)
Nr 2 när jag och Ola firade 6 år tillsammans förra helgen så fick jag presentkort på guldfynd. Jag har kikat ut en jättefin ring där som jag ska köpa för pengarna. Men då måste jag ju ha fina naglar oxå om jag ska ha ringen på fingret. :)

Så nu ska jag gå och måla naglarna samt smörja in dom - 2 bra knep för att låta bli naglarna. Oj oj ja vi får se hur detta ska gå!!




Emilia undersöker tvättmaskinen. Helst av allt hade hon gärna krupit in i trumman då hon lyfte benet och försökte klättra upp flera gånger. Men jag är glad så länge som hon inte kan klättra upp på saker för då börjar det bli riktigt farligt här hemma!

Inga kommentarer: